• ⭐⭐⭐⭐⭐ 4,8 i betyg
  • Snabb leverans 1-2 dagar
  • Fri frakt över 999 kr

Allmänt

Våra priser

Priserna varierar över tiden och vi förbehåller oss rätten att ändra priser på daglig basis; för att vi skall kunna hålla så låga priser som vi gör behöver vi följa marknaden noggrant. Kampanjpriser är giltiga under begränsad tid.

Att beställa på glasfibernät.se

I det sista steget av beställningsprocessen får du bekräfta att du läst dessa köpvillkor och att du godtar dessa genom att genomföra din beställning. När du beställt något av oss får du en orderbekräftelse av oss via email till den e-postadress som du angav när du beställde. Orderbekräftelsen är också en bekräftelse på att du godtagit dessa köpvillkor. Vi kan inte ingå avtal med minderåriga personer under 18 år utan målsmans godkännande, och vi kan inte heller ingå avtal med kunder med leveransadress utanför Sverige. Vi hanterar din order inom 24 timmar och normalt levereras ordrar inom 1-2 dagar i hela Sverige.

Betalningsförfarandet

Betalningen tillhandahålls via SVEA Bank. I SVEA Checkout finns följande betalmöjligheter:

– Faktura 14 dagar (30 dagar företag)
– Delbetalning
– Kortbetalning
– Direktbetalning via bank (Trustly)
– Betalning via SVEA-konto

Köpvillkor för Svea Checkout finns här: https://cdn.svea.com/webpay/sv-SE/SE_Checkout_villkor.pdf

 

Leverans

Fraktpartner: DHL och Postnord

Alla ordrar skickas med DHL eller Postnord. Så snart din vara är på väg för leverans får du ett e-mail med spårningsinformation kring din försändelse. Om du inte mottagit ett sådant, vänligen dubbelkolla att det inte hamnat i din skräpkorg.

Vid leverans till ombud har du alltid 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket. Du kommer att få ett SMS med information om leveransen, och ett sifferkod som du skall uppge för ombudet. Du behöver uppvisa legitimation för att hämta ut paketet.

Fraktpriser

Visas i kassan och är beroende på valt fraktsätt, vikt och mått på de produkter du köper. Det finns alltid ett fraktfritt alternativ vid köp över 699 kr.

Returfrakt
  • Returen för ombudspaket kostar 149 kronor och dras av via Svea såvida du använder vår returfraktsedel (fås av kundservice).
  • Hemleverans retur 299 kr
Outlöst gods (om du inte hämtar ut ditt paket) debiteras med frakt (tur och retur) samt en hanteringskostnad på 450 kr.

Samtliga priser ovan inkluderar moms.

Transportskador

Vi ansvarar för skada på dina produkter eller borttappat gods innan du mottagit ditt paket. Det är därför viktigt att du kontrollerar emballaget när du tar emot ditt paket. Om ditt paket skulle vara skadat på något vis när du mottar det är det viktigt att du fotograferar paketet och anmäler transportskadan till oss. Ombudet måste anmärka på sin och på din kopia av fraktsedeln att ditt paket var skadat vid leveransen och därefter kan du skriva under mottagandet. Reklamation av transportskada skall göras så snart som möjligt men senast inom två månader från leveranstillfället. Du anmäler transportskador till vår kundtjänst genom att maila till hej@glasfibernat.se.

Retur och reklamation

Ångerrätt

Vi erbjuder dig ångerrätt i 14 dagar från leveranstillfället. Du kan också ångra ditt köp på delar av din order om du inte skulle vara nöjd eller om du ångrar dig. Se nedan hur du gör för att skicka tillbaka dina varor till oss.

Byte av produkt

Vill du byta en produkt till annan modell, färg eller storlek kan du göra det enkelt genom att skicka tillbaka produkten och beställa en ny på Glasfibernät.se.

Retur av paket

Skulle du ångra dig, vara missnöjd med ditt köp eller vill byta till annan vara så kan du returnera dina varor till oss. För att göra detta skickar du helt enkelt tillbaka paketet till oss. Kontakta kundservice för att få en returfraktsedel mejlad till dig.

Du är också välkommen att skicka tillbaka paketet på eget vis och betala frakten direkt till vilket fraktbolag du vill. Vi hanterar returen så snart paketet återkommit till oss. För mer fullständig information om din ångerrätt kan du gå till konsumentsverkets hemsida genom att klicka här.

Det är viktigt att att produkten skickas tillbaka till oss i säljbart skick; det innebär att den skall vara förpackad i originalförpackningen och den skall inte ha använts. Ingen form av tejpning på originalförpackningen kan accepteras – därför måste du använda ett robust ytteremballage. Alla etiketter skall sitta kvar på varorna och eventuella manualer skall bifogas.

Det är viktigt att du vet att det är du som har ansvaret att en retur kommer tillbaka till oss; om vi inte mottar din produkt kan vi inte godkänna returen. Det är också ditt ansvar att produkten inte skadas under transporten. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag på din retur för skadat emballage.

Vår hanteringstid för returer är 30 dagar. Returer kan inte skickas mot Postförskott/Efterkrav eller som rekommenderat brev. Returer kan inte heller skickas till ombud utan behöver skickas på ett sådant sätt att returen levereras till vår adress. Efter mottagen och accepterad retur genomför vi återbetalning inom trettio dagar från det att vi tog emot returen. Återbetalning sker aldrig kontant utan alltid enligt samma betalsätt som du ursprungligen genomförde köpet med eller genom insättning på ditt bankkonto.

För att vi skall kunna godkänna din retur måste du kunna bevisa att du köpt varan av oss; därför skall du alltid spara orderbekräftelse och kvitto på betalningen.

Outlöst paket hos ombud

Om du har beställt produkter från oss med leverans till ombud och du inte hämtar ut ditt paket inom 14 dagar skickas det tillbaka till oss. Då kommer du att bli debiterad respektive kostnad för outlöst gods.

Retur och reklamation avseende kampanjvaror

Om du vill returnera eller reklamera en kampanjprodukt eller då du använt en rabattkod går det bra. Du kommer då att ersättas med en ny likvärdig vara till det totala belopp som du betalade för din ursprungliga vara. Om detta inte går kommer vi att återbetala ett belopp som motsvarar det du betalade vid din ursprungliga order.

Reklamation av vara

Om en produkt inte fungerar, är skadad eller inte motsvarar den beskrivning som vi har angivit vid köptillfället kan du reklamera produkten. Det är bara ursprungliga fel som omfattas av reklamationsrätten. Om du har använt produkten och fel har uppstått på grund av normalt slitage gäller inte reklamationsrätten. Reklamation skall göras inom skälig tid, dock senast inom två månader. Vid reklamation av en produkt skall du kontakta kundtjänst. Det gör du genom att maila oss på hej@glasfibernat.se. Därefter skickar du tillbaka varan enligt ovanstående beskrivning.

Produktgaranti

Vi erbjuder 1 års garanti på samtliga varor som vi säljer på Glasfibernät.se Garantin gäller för tillverkningsfel. Skador som uppstår vid montering eller av verktyg som använts vid montering täcks inte av garantin.

Övriga villkor

Konsumentskydd

Dessa köpvillkor gäller det köpavtal som du som kund sluter med Glasfiberät.se när du beställer en vara från oss. Dessa villkor och dina och våra avtalsrättsliga förhållanden i alla köp på Glasfibernät.se styrs av Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204).

Force Majeure

I händelse av omständigheter som står utanför vår skäliga kontroll skall våra förpliktelser att fullgöra köpeavtalet mellan dig och oss skjutas upp så länge omständigheterna så kräver. Detta kan till exempel gälla vid händelse av strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof, ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder eller liknande händelser. Om en sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som Glasfibernät.se rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan att någon skyldighet att betala skadestånd till någon part föreligger.

Dina personuppgifter

Vi ansvarar för att de personuppgifter som du lämnar när du köper något av hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL). När du godkänner köpeavtalet mellan dig och Glasfibernät.se (genom att slutföra köpet) samtycker du till att dina uppgifter sparas. Vi sparar dina uppgifter för att kunna behandla din order och genomföra ditt köp samt för att underlätta för dig vid kommande köp. Därtill behöver vi kunna uppdatera din orderstatus. Vi använder också dina uppgifter för att skicka ut erbjudanden från Glasfibernät.se.genom sms, e-post eller annan direktreklam. Du kan alltid be att få ta del av de sparade uppgifterna, och du kan alltid ändra dom eller be oss radera dom. Du kan när som helst återta ditt medgivande till att få erbjudande från oss. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Pris- och Produktinformation

Vid eventuella felaktigheter i pris eller lagerstatus i vår webbshop vid tillfället för ditt köp förbehåller vi oss rätten att häva avtalet om köp oss emellan. Det kan gälla om en vara inte längre finns tillgänglig eller har utgått; i de fall så sker är Glasfibernät.se inte längre skyldig att tillhandahålla varan men kan om så är möjligt erbjuda en alternativ vara. Om en vara är presenterad med ett felaktigt pris; i synnerhet om ett pris av misstag presenteras som är så lågt att det är uppenbart att priset inte kan vara korrekt har Glasfibernät.se rätt att häva avtalet om köpet. Alla bilder på Glasfibernät.se skall ses som illustrationer och vi kan inte garantera att de alltid visar produktens exakta utseende.

Cookies

Glasfibernät.se och Klarna använder sig av så kallade ”cookies”. En cookie är en liten textfil som sparas i din webbläsare och hjälper oss att minnas vem du är så att du får en bättre köpupplevelse. Vi använder oss av cookies för att förenkla köpprocessen och för att förbättra och analysera vår webbshop.

Omdömen

När du lämnar omdömen och rekommendation av produkter i vår webbshop ger du oss samtidigt tillstånd att publicera dessa på Glasfibernät.se och i andra medier och kanaler. Vi förbehåller oss rätten att inte publicera lämnade omdömen eller lägga till eller ta bort enligt vårt eget gottfinnande.

Övrigt

Vid en eventuell tvist försöker vi i så stor utsträckning som det är rimligt att Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vi följer givetvis alltid svensk lag.

Vi förbehåller oss också rätten att avbryta och annullera beställningar i fall av tryckfel på sajten, tekniska problem eller vid avsiktliga eller oavsiktliga massbeställningar. Om vi har uppgett felaktig information har du alltid rätt att häva ditt köp – se ovan. Vi reserverar oss för försenade varor från leverantör och för slutförsäljning av vara innan vi hunnit leverera till dig. Du får naturligtvis tillbaka pengarna för varan om du inte är nöjd.

Om du har frågor omkring innebörden av dessa köpvillkor eller om ångerrätt, reklamationer, transportskador eller något annat är du välkommen att kontakta vår kundtjänst genom att maila till hej@glasfibernat.se.

Om du har frågor omkring delbetalning eller fakturor skall du vända till Svea direkt. Du når Svea på telefon 08-514 931 13.